Kommentarer til
patienttilfredshedsundersøgelsen
Til følgende spørgsmål er der blevet tilknyttet kommentarer:
1. Hvordan oplevede du første kontakt med klinikken på telefonen?
"Sygeplejersken (Marthinsen) virkede meget faglig kompetent" |
"Informativt og effektivt" |
"Imødekommende og god information" |
"Venlig og varm. Kom straks til pga symptomer" |
"Altid venligt stemte sygeplejersker" |
"Fornuftig ventetid og konkret svar i telefonkontakten" |
"(God) Forståelse" |
"Meget imødekommende og nærværende og jeg fik en tid samme dag, da jeg havde akutte problemer." |
"Meget lyttende til problemstillingen" |
"Jeg kom hurtigt til 1. besøg" |
2. Hvordan oplevede du at blive mødt i receptionen ved dit første besøg i klinikken?
"Positiv stemning - meget venlig og imødekommende" |
"Informativt, effektivt. Venlighed" |
"Meget venlig og imødekommende" |
"De har ventet med at tage telefonen og snakket med mig i stedet" |
"Jeg blev set i øjnene og følte, at mine problemer blev taget alvorligt" |
"Meget venligt" |
"Ekstremt venlige, også i telefonen" |
"Altid positiv" |
"Venlighed" |
3. Oplevede du ventetid i klinikken? Hvis ja, hvor lang tid?
"Jeg fik lov til at komme ind på trods af at klinikken havde lukket, så det var helt forståeligt" |
"Har taget en gennemsnitlig ventetid, det har ikke været ens" |
"Det betyder, at er er tid til den patient, der er inde og til mig, når min tid kommer" |
"En enkelt gang" |
(Svar: nej) "Kun ventet 5 min en enkelt gang" |
"Ventetid er intet problem så længe lægen tager tid til den enkelte patient" |
"Jeg har få gange oplevet at, der ingen ventetid var. Det er som regel 20 min. ventetid, men det er forståeligt" |
4. Hvordan var din oplevelse af, om lægen havde sat sig ind i din journal?
Svar: God
"Han kendte mig næsten bedre end jeg selv gjorde" |
"Lægen tog sig god tid til en indledende samtale og til at sætte sig in i mit sygdomsforløb" |
"Meget grundig" |
Svar: Middel
"Det har jeg ikke mærket" |
5. Hvordan var den information, du fik om din sygdom og din behandling?
Svar: God
"Rart at komme til en specialist, der rent faktisk har forstand på astma/allergi, modsat min egen læge" |
"Fyldstgørende information over det hele" |
"God, rart at jeg også fik generelt helbredsinformation om landet" |
"Grundig og hurtig, man skal lytte godt efter" |
"Dialog/rådgivning om græsvaccine" |
"Meget uddybende forklaring" |
"Meget lærerig - nogle ting vidste jeg ikke" |
Svar: Middel
"Syntes lægen talte lidt hurtigt, så det kunne være svært at følge med" |
"Den gik meget stærkt, så man havde næsten glemt det igen, da man kom ud" |
"Der var nogle huller" |
6. Hvis du blev tilbudt behandling med medicin, fik du da information om virkning og bivirkning?
"Der blev svaret på mine spørgsmål om det" |
"Vi fortsatte med min nuværende medicin, men i ny form" |
"Jeg kendte godt bivirkningerne, men virkningen fik jeg fortalt" |
"Ligeledes nogle huller" |
7. Har du været tilfreds med behandlingen/forløbet indtil nu?
"Meget omhyggelig og grundig. Helheden og ikke kun den enkelte sygdom/allergi/andet." |
"Ja, jeg følte at jeg bliver taget alvorligt og at lægen forsøger at finde en løsning, så jeg ikke skal være syg konstant og har en astma, der er velbehandlet" |
"Har rost og henvist andre til klinikken" |
"Har aldrig oplevet så smertefri vaccination, er meget imponeret" |
"Kort og præcist - viser jeres store erfaring" |
"Bliver lyttet til og handlet derfra" |
"Meget tilfreds" |
"Meget (tilfreds)" |
"Meget tilfreds" |
"Yderst tilfreds" |